Obtéñense a través de dispositivos de conversión analógico-dixital como un escáner, unha cámara fotográfica dixital ou directamente dende o ordenador mediante bits(unos y ceros).
1.1 ¿QUÉ É UN BIT?
É a unidade de informacíon que equivale á eleccion de dous posibilidades: 0 ó 1.O nome provén da contraccion das palabras "binary" e "digit".
É a unidade de informacíon que equivale á eleccion de dous posibilidades: 0 ó 1.O nome provén da contraccion das palabras "binary" e "digit".
A información dos bits é moi pequena x iso agrúpase en Bytes(é un grupo de 8 bits).
2- ¿QUÉ É UN PIXEL?
As imaxes dixitais créanse formando unha retícula rectangular formada por celdillas.Cada unha das celdillas chámase píxel.Os píxeles son as unidades de cor que componen a imaxe.
As imaxes dixitais créanse formando unha retícula rectangular formada por celdillas.Cada unha das celdillas chámase píxel.Os píxeles son as unidades de cor que componen a imaxe.
2.1 PROFUNDIDADE DO PIXEL
Unha imaxe dixital está formada por unha matriz de píxeles(a x b x c) onde a e b son a anchura e a altura e c é a profundidade de cor ou profundidade do bit, a que permite que cada píxel poda ter un número determinado de cores distintos.
2.2 COR REAL
Cada píxel soamente pode ser dunha cor, queremos dicir que cada píxel pode tomar deses 256 cores.
Cada píxel soamente pode ser dunha cor, queremos dicir que cada píxel pode tomar deses 256 cores.
No modo RGB cada canal de cor ten 8 bits para controlar cada cor.
3- MODOS DE COR
Sistema de coordenadas que nos serve para describir os cores de forma numérica.
Os principais son: o RGB, o HLS e o CMYK.
No Gimp só podemos traballar nos modeos RGB, escala de grises e indexado.
Os modos de cor afectan ao tamaño da imaxe no disco e ao número de canais de cor que utilizan.
4- RESOLUCIÓN DUNHA IMAXE
A resolución na impresión de imaxes dixitais ven dada polo número de puntos impresos por unidades de superficie.
A resolución de pantalla dun monitor exprésase coa multiplicación do número de columnas e filas de píxeles.- O tamaño da imaxe depende das súas dimensions (anchura e altura) medidas en píxeles u otras unidades: puntos, picas, milímetros...
- A maior resolución máis píxeles caben nunha pulgada e menor será o tamaño dos píxeles.
- O tamaño do arquivo da imaxe exprésase en bits.
4.2 ¿CANDO UTILIZAR UNHA OU OUTRA RESOLUCIÓN?
Se vamos a utilizar as imaxes na pantalla do ordenador deberemos ter en conta a resolución da pantalla. Se vamos a imprimila, canto maior sexa a resolución da imaxe, mellor será a calidade e maior o detalle.
5- CAMBIOS DE RESOLUCIÓN
A ferramenta que nos permite facer os cambios de resolución encóntrase no menú Imaxe > Tamaño da impresión.
6- CAMBIOS DE TAMAÑO
É un cambio no tamaño en píxeles da imaxe. Pódense facer dous tipos de cambio de tamaño en píxeles da imaxe:
Interpolación al alza: consiste en crear novos píxeles para rellenar os ocos que aparezan ao ampliar. Para realizar este cambio accédese ao menú Imaxe > Escalar a imaxe.
- Interpolación á baixa: consiste en eliminar información, con que a imaxe pode resultar deteriorada. É un procedemento habitual cando dispoñes de imaxes de alta calidade.
7- FORMATOS DUNHA IMAXE DIXITAL
As imaxes que poden ser tratadas no ordenador clasifícanse en dous tipos: formato bitmap e formato vectorial.
As imaxes que poden ser tratadas no ordenador clasifícanse en dous tipos: formato bitmap e formato vectorial.
- Bitmap: cando editamos unha imaxe o que estamos a facer é cambiar o aspecto dos píxeles. Os principais formatos do bitmap son: BMP, TIFF, XCF, PICT, JPG, GIF, PNG, PSD. Estos tipos permite gardar a imaxe con diferentes características.
- Vectorial: permite reducir ou ampliar sen ningún tipo de pérdida de calidade as imaxes,xa que as líneas que a componen están definidas por vectores. Os principais formatos vectoriales son: SVG, WMF, SWF, EPS, PDF. Cada unha coas súas características.
8- CÁMARAS FOTOGRÁFICAS DIXITAIS
Existen dous grandes grupos de cámaras dixitais que son:
Cámara compacta dixital Cámara réflex dixital
As cámaras soen levan unha pequena memoria interna onde gardan as imaxes pero o máis usual é utilizar tarxetas de memoria de distinta capacidade. Estas tarxetas vacíanse no dico duro ou úsase un lector de tarxetas ou conectar as cámaras mediante un cable USB ao ordenador.
tarxeta de memoria lector de tarxetas
USB da cámara

No hay comentarios:
Publicar un comentario